De ce să investești în brandingul tău personal?

“Fă-ți un brand personal.” Poate auzi deja acest sfat de multe ori. Un clișeu, nu-i așa? 

Dar ce este mai exact un brand personal? Și de ce ai avea nevoie de unul?

În primul rând, un brand personal nu este doar un logo, un font, o paletă de culori sau un “vision board”. 

Brandul tău personal este ceea ce arăți (și spui) publicului tău despre cine ești și cum te percepe publicul tău.

Brandul tău personal începe în momentul în care îți începi cariera sau afacerea.

De ce să investești timp și energie să construiești un brand personal? 

Iată 7 motive importante:

1. Pentru a-ți crește vizibilitatea.

Dacă publicul tău nu te vede în mod regulat, te uită. 

  • Oamenii au nevoie de soluții la problemele lor, iar tu le oferi soluțiile. 
  • Dar publicul tău nu se gândește la tine dacă nu ești vizibil. 
  • Acest lucru nu înseamnă totuși că trebuie să fii pe toate platformele de socializare, dar trebuie să fii acolo unde se află potențialii tăi clienți.

2. Pentru a rămâne în top of mind.

Acest lucru merge mână în mână cu vizibilitatea ta. 

  • Acesta este motivul pentru care marile corporații cheltuiesc miliarde de dolari pe publicitate pentru a rămâne în top of mind. 
  • Dar nu trebuie să cheltuiești tone de bani pe publicitate. Un brand puternic și intenționat te va duce acolo.

3. Pentru a-ți crește autoritatea.

Un brand personal îți definește autoritatea în nișa ta, iar autoritatea te diferențiază de ceilalți.

  • Este important să fii văzut, dar nu este suficient. Autoritatea este motivul pentru care oamenii te aleg pe tine în locul unei alte persoane care oferă aceleași servicii. 
  • Ai autoritate ai putere nu numai în a atrage mai multe venituri, ci și îți permiți să ceri tarife premium.

4. Pentru a îți crește audiența

Dimensiunea audienței tale nu îți definește veniturile. 

  • Este posibil să ai o audiență mică, dar să obții mai multe venituri. Sau poți exemplifica contrariul: să ai un public mare cu venituri foarte mici.
  • Indiferent dacă ai o audiență mică sau mare, ai nevoie de un anumit tip de public. 
  • Dacă îți construiești un brand personal, te poziționezi ca fiind soluția la problemele lor. 
  • Oriunde te prezinți (offline sau online) este o oportunitate de a-ți crește audiența și de a construi o comunitate de fani.

5. Pentru a-ți crește relevanța

A fi relevant înseamnă că oamenii văd cum te-ai putea integra în viața și afacerea lor pentru a-și atinge obiectivele.

  • A fi vizibil și a fi relevant sunt două lucruri diferite. Doar pentru că ești pe toate platformele de social media nu înseamnă nimic dacă publicul tău nu se raportează la mesajul tău.
  • Un brand personal puternic te poate ajută să fii relevant și relaționabil. 
  • Aceștia sunt factori importanți în dezvoltarea acelui factor “cunoaștere, simpatie și încredere”. Oamenii fac afaceri cu oameni. 

6. Pentru a construi relații și a atrage oportunități

Oamenilor le plac oamenii care sunt asemănători cu ei. 

Nu vei fi doar tu cel care primește oportunități, ci poți deveni și tu un canal de oportunități pentru alții.

  • Dacă ai un brand bun și de renume, vei atrage minți asemănătoare. 
  • Acest lucru este bun pentru afaceri, pentru că vei vedea că vor veni referințe și recomandări în direcția ta. 
  • Iar partea bună este că poți recomanda și alte afaceri în care ai încredere. Nu vei fi doar tu cel care primește oportunități, ci poți deveni și tu un canal de oportunități pentru alții.
  • Construirea unor relații durabile în viață și în afaceri este importantă. Atunci când creezi relații strategice cu colegii și partenerii de afaceri, conducerea unei afaceri va fi mai semnificativă (și nu atât de singuratică).

7. Pentru a-ți construi influența (și a modela deciziile de cumpărare ale oamenilor)

A avea un anumit nivel de omniprezență înseamnă că oamenii te văd, dar a avea influență înseamnă că îi poți convinge să facă ceva. Este o superputere.

  • Un brand personal puternic creează încredere, care este factorul numărul unu în vânzări. Toate privirile din lume nu înseamnă nimic dacă nu sunt transformate în venituri. 
  • Fără conversii, nu ai nicio afacere și de aceea este atât de important să îți dezvolți influența. Cu ajutorul influenței, poți modela deciziile de cumpărare ale altora.

Ai început deja să vă construiți un brand personal în momentul în care ți-ai lansat afacerea. 

Majoritatea oamenilor își construiesc brandul în mod neintenționat. 

Dar acum că ești conștient de cât de important este, poți să-ți pui atenția, dedicarea și energia.

Inspirație: 

https://www.entrepreneur.com/leadership/the-5-vital-rules-of-personal-branding/417898
https://www.entrepreneur.com/starting-a-business/7-reasons-why-you-need-a-personal-brand/423892
(Visited 105 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *