Când brandingul personal nu este o prioritate pentru tine…

Ce se întâmplă când nu ai timpul, inspirația sau motivația ca să lucrezi la brandul tău personal?

Care este impactul asupra ta ca profesionist?

Motivul pentru care scriu despre asta este pentru că, la rândul meu, m-am confruntat în ultimul an și jumătate să găsesc timp să lucrez la brandul meu personal.

Și dacă te gândești, ni se poate întâmpla fiecăruia dintre noi, în anumite momente ale vieții noastre profesionale.

Am putea avea câteva motive pentru care nu am fost atât de activi să comunicăm online sau offline.

În unele cazuri poate fi despre familia ta sau situația ta personală, care îți ia mult mai mult timp.

În alte cazuri este că ai un job de care ești foarte mulțumit și nu ai scopul sau motivația să-ți construiești brandul tău personal acum sau în viitorul apropiat.

Sau alt motiv ar putea fi că brandul personal nu are nevoie de atenție – de ce să-ți pui timp să investești în branding personal.

Când mă uit la mine pot spune că nu am mai avut ca prioritate comunicarea brandului meu personal, pentru că m-am focusat să dezvolt un proiect profesional drag și foarte important pentru mine.

Este bine sau rău? 


Cred că nu e despre asta. În același timp clar că mi-a influențat imaginea pentru că nu am mai fost vizibilă.

De ce nu am prioritizat sau de ce nu am găsit timp pentru asta?

Pot spune că am fost ok, până acum, să nu mă focusez pe comunicarea brandului personal și că am avut nevoie să fac o pauză, să fiu o perioadă la distanță de social media, și să apar rar, cu câte un gând, mai degrabă personal.

Are un impact asupra mea, ca profesionist?

Da, sigur că are.

Faptul că nu am fost vizibilă m-a impactat direct pentru că m-am oprit din a oferi valoare în online, iar asta a început să doară mult prea tare.

În același timp mi-a influențat numărul de vizualizări și impactul asupra atragerii unor noi persoane interesate de ceea ce am de oferit. 

Și nu am prioritizat timp ca să lucrez la brandul meu personal.

De cele mai multe ori ni se întâmplă asta pentru că nu avem un obiectiv specific pentru brandul nostru personal.

Adevărul este că tu deja ai un brand personal, fie că ești sau nu conștient de asta, fie că ești sau nu în online.

Îți dorești să crești ca profesionist?

Îți dorești să obții promovarea dorită sau să-ți găsești jobul mult visat?

Sau poate să-ți crești business-ul tău, să găsești noi clienți sau să construiești relații puternice cu potențialii sau clienții tăi?

Sunt Sofia și sunt marketer conștient. 

Te ghidez strategic in-out ca să creezi și să crești un brand personal conștient, înrădăcinat în unicitatea ta și în serviciul celorlalți.

Te ajut să fii strategic***, adică să fii clar cu privire la cine ești și la valoarea pe care o aduci într-o lume în care schimbarea constantă este singura normă. 

***Mai precis, fără un obiectiv de brand, o strategie și un plan de acțiune, brandingul personal este ca și cum ai coace o prăjitură fără o rețetă. 

Brandingul personal este o un proces de conștientizare de sine care te ajută să-ți poziționezi valoarea unică și să oferi valoare în lume. 

Iată 4 lucruri de bază pe care poți să le faci pentru brandul tău personal:

1. Ce îți dorești să obții azi sau în viitorul apropiat?

Ca să fiu onestă pentru brandingul personal nu ar trebui să-ți aloci atât de mult timp pentru, de exemplu 3 postări pe săptămână. Este vorba doar de câteva ore / săptămână, care merită să le investești în tine, ca profesionist.

2. Dacă nu vrei să crești acum brandul tău personal e necesar să faci un minim de acțiuni care să asigure acuratețea profilului tău pe social media.

De exemplu pe Linkedin ce poți face se cheamă ‘the basics”:

  • să-ți actualizezi cu ultimul rol sau roluri, pe care le ai în acest moment 
  • să intri 15 minute pe săptămână, de 2-3 ori, ca să-ți verifici pagina pentru a da ‘connect’, a răspunde la mesaje sau a vizualiza evenimentele sau noutățile din domeniile care te interesează. 

Pentru ca atunci când oamenii te găsesc online să aibă acces la datele tale actualizate. 

3. Când ești într-o situație în care îți place jobul tău din prezent și ești într-o companie în care te simți satisfăcut, poate crezi că brandul tău personal nu CONTEAZĂ. 

Ceea ce îți sugerez este să te întrebi – “Ce voi face peste 5 ani?”

Poate vrei să promovezi sau să ocupi un alt rol în aceeași companie.

Îți poți aloca un timp minim, chiar dacă nu crezi că nu e nicio urgență, pentru a-ți crește vizibilitatea online (dar și offline), atât pentru cei din aceeași breaslă sau networkingul extins sau doar pentru colegii tăi.

Oamenii te văd postând despre ceea ce-ți place, despre ce îți pasă și încep să te cunoască prin prisma acestora. Așa ești văzut ca un profesionist cu puncte de vedere, interese și up to date :D.

>>> Pune-ți timp săptămânal să postezi.

>>> Pune-ți timp să te conectezi online cu persoanele pe care le-ai cunoscut la întâlnirile de la job sau la evenimentele de networking. 

4. Setează-ți un OBIECTIV clar:

  • Poate fi unul simplu, de vizibilitate că ești un profesionist și că ai expertiza și cunoașterea pe domeniul tău. Aici actualizarea datelor de bază sunt foarte ok.
  • Când ești într-o situație specifică – obiectivul poate fi de a cunoaște noi oameni și să-ți crești sau să-ți extinzi baza de contacte, care te vor ajuta să-ți dezvolți obiectivul tău de business, oricare ar fi acela.
  • Sau obiectivul este de a crește încrederea în rândul unei audiențe specifice, cu scopul de a-ți crește obiectivele de business.

Când nu ai inspirația, motivația, focusul gândește-te la DE CE-ul tău și la rezultatele care vrei să le obții, iar așa îți aliniezi conținutul în funcție de acesta:

  • Oferi valoare >>> ca să construiești încrederea audienței tale sau în rândul colegilor sau partenerilor de business;
  • Faci pașii de bază, adică îți actualizezi profilul și ești activ săptămânal pe platformă să vezi ce mai e nou.

Atunci când alegi să nu investești timp în brandingul personal și ești ok cu asta, totuși e nevoie să faci acel minim de ‘basics’ pentru profesionistul din tine. 

În plus să ai în minte că te poți întoarce oricând, oricare ar fi intervalul de timp, 3 luni, 3 luni sau 3 ani, nu contează.

Pentru că vor fi alte momente în viitorul tău profesional când vei dori să începi să lucrezi la brandul tău personal și vei avea un obiectiv de îndeplinit. Când ai ‘basics’-urile ok va fi mai simplu.

Brandul tău personal este o expresie 360 de grade a cine ești ca persoană, 

a ceea ce faci ca profesionist, a ceea ce te face să fii grozav în ceea ce faci și a ceea ce contează cel mai mult pentru tine, alături perspectiva ta atât asupra muncii, cât și asupra vieții și viziunile tale de viitor. 

(Visited 100 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *