Îmi place să observ oamenii din jur, ce fac, cum interacționează, cum sunt îmbrăcați, oare ce-o fi în mintea lor acum, oare ce urmează să comande, cum le-o fi viața lor și așa mai departe.
Oricine poate deveni un observator mai bun.
Caută “M.O-ul” (“modus operandi”) al oamenilor.
Fiecare are M.O. (“modus operandi”) în felul în care își face treaba sau își trăiește viața.
Psihologii îl numesc model comportamental.
Abilitățile noastre de observare pot fi antrenate ca un mușchi. Deși observarea clienților sau potențialilor poate duce la transformarea produselor și îmbunătățirea serviciilor, însă poate ajuta și în interacțiunile 1 la 1.
Dacă identificăm modele comportamentale ale oamenilor, vom putea învăța cum să-i înțelegem mai bine.
1. Remarcă zi de zi modul în care angajații tăi își abordează munca, cum colaboratorii tăi comunică, cum oamenii ți se adresează.
2. Pune-ți telefonul deoparte și doar observă ce se întâmplă.
3. Planifică-ți o zi sau câteva ore pe zi în care să notezi orice aspect al comportamentului celor din jur care diferă de ceea ce vezi de obicei la ei, fie că sunt colegi, colaboratori, fie că sunt prieteni sau familie.
Iată și 3 metode de cum să fii un observator mai bun:
Metoda #1. Fii un mai bun observator
1. Nu te grăbi
2. Ieși din capul tău
3. Nu fi evident
4. Uită-te când nimeni nu se uită
5. Observă diferențele
6. Ia aminte la reacții
7. Caută modele
Metoda #2. Să știi ce să cauți
1. Observă limbajul corporal al oamenilor
2. Privește cu atenție expresiile faciale
3. Ascultă cu atenție
4. Monitorizează respirația oamenilor
5. Uită-te la mărimea pupilelor lor
6. Vezi dacă transpiră
7. Uită-te la hainele și la părul oamenilor
8. Observă obiceiurile oamenilor
Metoda #3. Interpretează ceea ce vezi
1. Folosește-ți imaginația
2. Întrebă de ce pentru a veni cu o teorie
3. Află dacă ai dreptate
4. Învață prin “trial & error”.
#peoplemodusoperandi #greatobserver #consciousmarketer
Sursa metodelor Cum să fii un observator mai bun și fotografiilor – https://www.wikihow.com/Observe-People.