Un brand nu trebuie văzut și abordat ca parte a unei afaceri. Dintr-o anumită perspectivă, este afacerea în sine.
Oamenii tind să aibă o relație confuză cu conceptele de branding și identitate de brand. Este de înțeles, deoarece nu toată lumea este familiarizată cu subiectul, iar descrierile despre ceea ce este variază semnificativ. Dar adevărul este că procesul de construire a unui brand este o parte esențială a înființării și conducerii cu succes a unei afaceri.
Un brand este percepția unei persoane despre organizație, produs sau serviciu. Este un concept intangibil format dintr-o identitate vizuală, nume, personalitate, experiența clienților, prezența online și orice altă trăsătură care conferă unei companii (sau produs) identitatea sa unică. Este creat printr-un proces cunoscut sub numele de branding sau brand building.
Un brand nu este un logo
Brandingul este dincolo de ideea a avea un logo sau un element grafic. Face ca business-ul tău să fie recunoscut, nu doar să ai o “față” bună 😀
Cum ajută brandingul business-ul tău?
Trăsăturile cel mai ușor de identificat ale oricărui brand sunt aspectele sale vizuale: paleta de culori, fontul și – desigur – logoul. Dar acestea sunt doar vârful unui aisberg. Odată ce acest lucru este profund înțeles, devine mai clar de ce branding-ul ar trebui abordat strategic și trebuie făcut de către profesioniști, cu un adecvat set de competențe.
Puterea loialității
Loialitatea clienților este un vas de aur trecut cu vederea și este una dintre principalele consecințe ale unui branding eficient. Atunci când o persoană se conectează emoțional cu o companie, aceasta încetează să o vadă ca pe un simplu furnizor de servicii și începe să o perceapă ca pe o experiență valoroasă sau un bun în viața sa. Prin mesajul, designul și vibrația potrivite, o companie va începe să câștige încrederea clienților săi.
Care este diferența între marketingul direct și marketingul de brand? Un ghid simplu despre branding.
Marketing fără efort
Un branding bun este, în sine, o sursă nesfârșită de publicitate gratuită. Ca o consecință natural a atracției sale, o identitate puternică devine o sursă de auto-promovare pentru compania sau produsul pe care îl reprezintă.
Cuvintele folosite, ambalajul, parcursul clientului, stilul de design, modul în care serviciul este oferit – toate acestea ar trebui să fie planificate strategic și organizate pentru a se potrivi cu preferințele și nevoile clientului.
Unicitate și mândrie
Într-o anumită măsură, oamenii consideră importantă calitatea. Se așteaptă întotdeauna să se simtă mulțumiți de valoarea produsului pe care îl achiziționează. Așadar, tind să aștepte ceva dincolo de calitate. În majoritatea cazurilor, aceasta este unicitatea. „Ce îmi poate oferi această companie / produs pe care nimeni altul nu-l poate oferi?”
Cu excepția cazului în care există un diferențiator clar la baza modelului de afaceri, un proces strategic de branding este modul de a găsi acest aspect distinctiv în spatele unei afaceri și a ofertei sale.
Identificarea acestui factor are efect dincolo de atragerea tipului potrivit de clienți – crearea unei conexiuni mai puternice între proprietar și afacerea sa. Sentimentul de încredere și mândrie care rezultă din oferirea a ceva unic și atrăgător, este greu de învins.
Construirea brandului înseamnă construirea afacerii.
Din toate motivele enunțate mai sus, acest proces despre care am vorbit este cea mai eficientă cale de a câștiga superfani/ambasadori/influenceri: iubitorii de brand.
Cel mai simplu răspuns la întrebarea „Pe lângă ce aveam înainte, ce îmi poate oferi identitatea de brand?” este „un instrument pentru o creștere susținută”.
Dacă majoritatea ar înțelege acest lucru, s-ar gândi la branding ca la o investiție necesară, la fel de importantă ca și site-ul lor web. Mai mult decât o valoare adăugată, o puternică identitate de brand este o cerință pentru evoluție.
Sursa fotografiei: Maurizio Vele
Inspirații:
https://www.siegelgale.com/2021-predictions/
https://www.prdaily.com/3-marketing-trends-that-will-define-2021/
—
Sunt Sofia Grigore, iar noi impreună suntem pe cale să descoperim ce te face pe tine să ieși din mulțime. Împreună vom descoperi de ce afacerea ta merită toată atenția publicului tău și care este promisiunea pe care o vei ține, indiferent de ce se întâmplă pe piață.
Pentru mai multe date despre ceea ce înseamnă un astfel de proces în construcția strategiei de (re)branding pentru compania ta te invit să purtăm o primă discuție în acest sens. Mă poți contacta telefonic, +40 799 885 905, sau prin e-mail la adresa marketer@sofiagrigore.ro.
Arată-mi ce ești, iar eu îți voi arăta în ce ai putea să te transformi.
Marketer Conștient
I am because we are.