14 tendințe de marketing în 2021

Aveți nevoie de câteva îndrumări și inspirație? Vă ofer 14 de oportunități atent documentate, orientate spre 2021, pentru a vă ajuta să vă imaginați și să creați noi produse, servicii și campanii de marketing, care vor avea impactul intenționat în 2021 și, nu numai.

Dintr-o documentație extinsă (articole, rapoarte) am extras câteva idei și recomandări pe care le consider esențiale și pot deveni potrivite în funcție de acțiunile, planurile și strategiile create în 2021.

1. CONSUMERISMUL CONȘTIENT OCUPĂ LOCUL CENTRAL

  • Nu există nimic nou în dorința oamenilor de a cumpăra mai puțin, dar de a cumpăra mai bine.
  • Pandemia a accelerat această tendință și va crește în 2021, sugerând dorința de a cumpăra de la companii care se concentrează pe principiile lor etice și durabile.
  • „Pandemia a încurajat consumatorii să fie mai conștienți de opțiunile de cumpărare și doresc să „facă bine”.

2. CUMPĂRĂTURILE LOCALE RĂMÂN ESENȚIALE

  • Unul dintre cele mai mari aspecte neașteptate din 2020 a fost reapariția zonelor comerciale locale, aflate în proximitatea casei. Deoarece clienții nu doreau să călătorească în centre comerciale mai mari, multe zone comerciale mai mici au înregistrat o creștere a vânzărilor.
  • Se pare că această dorință de a face cumpărături la nivel local va continua în 2021, mai ales că mulți oameni continuă să lucreze de acasă.

3. VÂNZAREA FIZICĂ REVINE

  • În ciuda creșterii uriașe a comerțului online, este probabil ca clienții să dorească să se întoarcă la a vizita magazinele fizice, pe măsură ce apare „oboseala de distanțare”.
  • De axat pe îmbunătățirea experienței, mixând experiențele comerciale cu cele culturale, rezidențiale cu cele de ospitalitate, care oferă un nou sens experienței finale.

4. SCOPUL BRANDULUI

  • „Cele mai inteligente branduri vor înțelege unde se încadrează în viața clienților pe social media și vor găsi modalități creative de a se potrivi conversației.”
  • Brandurile este nevoie să ia atitudine și să arate transparență. Brandul trebuie să fie profund armonizat cu motivele pentru care există și pentru cine este conceput să servească. Organizațiile care știu de ce există și cui se adresează se poziționează în mod unic pentru a naviga în schimbarea fără precedent.

5. BRANDURILE CREEAZĂ PARTENERIATE și explorează modele pentru a se diferenția la pachet vor avea o creștere perturbatoare și profitabilă.

6. LIVESTREAMING & SHOPSTREAMING VOR FI PRIORITARE, cu potențialul de a fi una dintre categoriile cu cea mai rapidă creștere din ecosistemul digital one-to-one.

  • Nimic nu depășește experiența cumpărăturilor în persoană, totuși live streaming-ul este cel mai apropiat de mulți comercianți și branduri.
  • Shopstreaming-ul un fenomen la intersecția dintre e-commerce și live streaming, un fel de mall plus canal de teleshopping plus social media la un loc.

7. COMERȚUL PE REȚELELE SOCIALE

  • Are potențialul de a crește mai repede decât e-commerce-ul – dovedind încă o dată că, în timp ce consumatorii ar putea să nu se întâlnească personal, comerțul social este incorporat în mod unic în ADN-ul lor.
  • Rețelele sociale vor deveni un canal de top pentru cumpărare, nu doar de descoperire.
  • Dacă vi se va cere să identificați tendința incontestabilă pentru 2021, fără îndoială ar fi comerțul social.
  • Cine conduce? Facebook, Instagram, Twitch, TikTok, Pinterest și Spotify.

8. MARKETING MULTICHANNEL

  • Este timpul să vă concentrați asupra conținutului unic al influencerilor care acordă prioritate educației, divertismentului și experienței publicului.
  • Din perspectiva mixului media, conținutul video (prezentare & testare de produse de ex.) va fi cel mai important mediu din 2021 pentru parteneriatul cu influencerii.

9. VIITORUL EVENIMENTELOR ESTE HIBRID

Evenimentele vor deveni hibride și vor oferi atât experiențe online, cât și offline. Streaming-ul va continua să crească.

10. CONȚINUTUL GENERAT DE UTILIZATORI ESTE NOUA RECOMANDARE DIN “GURĂ ÎN GURĂ”

11. UN ACCENT IMPORTANT PE SUSTENABILITATE

  • În ultimii câțiva ani, am văzut o schimbare a brandurilor care se îndreaptă spre un viitor mai durabil, indiferent dacă este vorba de materialele pe care le folosesc, de ambalaje, de sistemele lor sau de altceva.
  • Miza pentru o planetă mai verde continuă, iar consumatorii caută în mod activ branduri orientate spre scop și conștiente de mediu. Deoarece lumea rămâne un loc fragil, va fi esențial pentru branduri să-și reia sustenabilitatea în 2021.

12. EXPERIENȚA UMANĂ

  • Satisfacerea nevoilor cele mai presante ale oamenilor necesită o abordare deliberată pentru a descoperi aceste nevoi și a le aborda holistic.
  • Oameni
  • Parteneri de afaceri
  • Comunitățile

Transparența, valorile și etica nu au fost niciodată mai importante pentru cumpărători – ceea ce înseamnă că brandurile trebuie să le acorde prioritate.

13. ÎNCURAJAREA LA PARTICIPARE

  • De ce participă oamenii la acțiuni? A apărut o tendință copleșitoare: oamenii sunt cei mai motivați să participe într-un efort de a-i ajuta pe ceilalți. Ajutarea altor persoane a depășit constant alte motivații, cum ar fi „dorința de a împărtăși ceva interesant”, „a avea experiență într-un produs sau serviciu” sau „un brand care lansează un produs nou”.
  • Cea mai interesantă motivație este în mod constant prezentă: „Doresc să fiu recunoscut pentru expertiza mea”.
  • De creat o relație mai profundă cu clienții: în timp ce abordările tradiționale de loialitate (de exemplu, sistemele de gestionare a relațiilor cu clienții și programele de loialitate) sunt adesea o cale unidirecțională, participarea este unică prin capacitatea sa de a încuraja și alimenta interactiv loialitatea față de brand și susținerea clienților. Permite interacțiunilor de brand să devină o conversații bidirecționale, adăugând în mod eficient un alt strat relației cu clienții.
  • Menținerea loialității clienților s-a dovedit a fi o sarcină provocatoare în 2020. În mod clar, cumpărătorii nu se tem să încerce produse și comportamente noi, iar această tendință va fi probabil și mai pronunțată în 2021, pe măsură ce noile branduri intră pe piață.

14. CONSUMATORII VOR FI MAI INTENȚIONAȚI ȘI MAI PUȚIN SPONTANI CU ACHIZIȚIILE LOR

  • Cercetările de pe Facebook au arătat că cumpărătorii sunt mai intenționați în ceea ce privește comportamentele de cumpărare.
  • Potrivit Facebook IQ’s Future of Shopping Report, consumatorii moderni „își planifică în avans vizitele în magazin cu ajutorul resurselor online” și aproximativ „două treimi dintre cumpărători spun că majoritatea deciziilor de cumpărare sunt planificate în loc de a fi spontane”.
  • Toate acestea pentru a spune că este mai important ca oricând să vă prezentați în „faza de cercetare” ale clienților dvs. Fiți conștienți de instrumentele, site-urile web și canalele pe care clienții dvs. le folosesc în descoperirea produselor și în planificarea customer journey și asigurați-vă că aveți o prezență puternică în aceste zone.
  • Un lucru de luat în considerare este Google. 90% dintre cumpărători apelează la motoarele de căutare atunci când își planifică vizitele la magazin. Acest lucru face ca căutarea online să devină un canal important pentru primirea persoanelor care sunt gata să cumpere.

În continuare găsiți lista surselor documentate:

  1. 2021 Global Marketing Trends Deloitte Report — https://www2.deloitte.com/content/dam/insights/us/articles/6963_global-marketing-trends/DI_2021-Global-Marketing-Trends_US.pdf
  2. Facebook IQ’s Future of Shopping Report
  3. https://info.trendwatching.com/21-trends-for-2021
  4. https://www.socialmediatoday.com/news/7-digital-marketing-trends-of-focus-for-2021/592857/
  5. https://hootsuite.com/pages/social-trends-2021
  6. https://www.socialmediatoday.com/news/10-marketing-trends-for-2021-infographic/592862/
  7. https://www.forbes.com/sites/catherineerdly/2020/12/18/four-trends-that-will-shape-retail-in-2021/?sh=529c8dfd5add
  8. https://nrf.com/blog/retail-2021-what-will-endure-and-whats-going-change
  9. https://www.singlegrain.com/digital-marketing/digital-marketing-trends-2021/
  10. https://startarium.ro/articol/trenduri-2021
(Visited 204 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *