Care sunt cele mai eficiente metode de măsurare a opiniei și preferințelor clienților tăi?

Cum soliciți feedback clienților tăi?

Colectând feedback continuu de la clienți, vei ști cum să îți construiești afacerea în direcția bună. Îți sugerez să experimentezi cât mai multe dintre metodele următoare și să găsești combinația potrivită pentru afacerea ta.

1. Sună direct clientul

Acesta este printre metodele mele preferate. Este, însă, una dintre cele mai subevaluate. Dacă îți dorești să înțelegi cu adevărat pe cineva oferă-ți timp și vorbește direct cu ei.

Când folosim sondaje, e-mail sau analize, ne lipsesc tot felul de informații contextuale. Clienții ar putea spune că au nevoie de mai mulți bani sau mai mult timp. Însă dintre aceștia cine sunt cu adevărat pasionați? Nu vei ști cu siguranță până nu vei auzi pasiunea în vocea lor, atunci când vorbesc despre problemele lor. Dacă nu îi contactezi și nu vorbești cu clienții tăi, nu vei afla niciodată ce se întâmplă cu adevărat și vei încerca doar să remediezi simptomul în locul problemei reale.

Este cu adevărat o șansă de a săpa mai adânc!

Preferi să vorbești tu direct sau să apelezi la ajutor extern?

2. Sondajele reprezintă pâinea și untul pentru a obține feedback. Sunt ușor de configurat, ușor de trimis, ușor de analizat și de scalat foarte bine.

3. Chat box. Ai un proces structurat pentru a primi feedback de la clienții tăi? Ei bine, ar trebui.

4. Activitatea utilizatorului din Google analytics.

Când analizezi activitatea individuală, este mult mai ușor să identifici motivul pentru care apar anumite rezultate. Să vezi cum funcționează acest lucru în practică.

5. Teste de utilizare

Ce se întâmplă dacă ai putea urmări pe cineva care îți folosește produsul sau site-ul? Vei vedea spre ce secțiuni sunt atrași, ce le atrage atenția și unde se confruntă cu dificultăți. Acest tip de informații este de neprețuit.

După ce primești tot felul de feedback-uri, ceea ce este minunat, ce faci cu ele?

Indiferent de ceea ce faci, nu vei putea acționa în funcție de fiecare feedback primit. Nu vei avea resursele.

Și, chiar dacă ai avea o cantitate nelimitată de timp și bani pentru a răspunde la fiecare feedback, nu ți-ai dori. Acest lucru se datorează faptului că unele dintre sugestiile pe care le primești vor ieși de nicăieri – de la clienții care încercau să facă ceva ciudat, încât o ajustare ar putea de fapt să împiedice restul clienților tăi.

Când filtrezi toate aceste feedback-uri, caută tendințele. Să presupunem că apare o problemă săptămâna aceasta și apoi altcineva o va relua din nou în 2 săptămâni. La o lună după aceea, cineva îl menționează din nou. Iar, apoi sunt 3 clienți care vorbesc cu toții despre asta în aceeași săptămână. Acesta este feedback-ul de acționat. Ajungi la acești oameni, înțelegi profund ceea ce încearcă să facă și apoi construiește ceva care să se întâmple.

Ce alte modalități ai folosit pentru a obține feedback de calitate de la clienții tăi?

Spune-mi în comentarii!

(Visited 83 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *