Este într-adevăr un semnal alarmant dacă clienții valoroși nu mai revin. În următoarele rânduri descoperă mai multe despre motivele pentru care clienții aleg altceva și nu se mai întorc. În fiecare business, câștigarea încrederii și loialității unui client este o provocare care necesită o bună planificare și investiții de timp și bani. Dacă pierzi numărul de clienți valoroși, este un semnal de luat în seamă. Pot exista mulți factori care ar putea cauza pierderea clientelei tale.
Este evident că, odată ce afacerea ta începe să piardă clienți, aceste întrebări ar trebui să își găsească răspuns:
- De ce pleacă clientul meu la concurență?
- De ce nu sunt mulțumiți?
- Ce este nevoie să fac să îi rețin pe termen lung?
Pentru a te ajuta să primești răspunsuri la întrebările de mai sus, hai să verificăm mai întâi cele 5 dintre cele mai importante motive pentru care clienții aleg să nu mai revină.
- Lipsa unei conexiuni personale 🙁
Clienții sunt de fapt nemulțumiți de modul în care sunt tratați. Clienților le place să rămână alături de cei cu care interacționează, cu care au creat deja o relație. Personalul nepoliticos sau distant, întârzierea acordării atenției și abordarea greșită, neascultarea nevoilor sunt câteva dintre motivele care pot duce la pierderea unui client.
2. Au găsit o ofertă mai bună 😀
Toți știm că preferăm să alegem un produs ieftin și bun. Și dacă concurentul tău aruncă cartea potrivită la momentul potrivit, nu mai rămâne nimic de făcut. Cel mai bun exemplu este e-commerce-ul, unde există sute de opțiuni disponibile pentru clienți. Procesul obișnuit urmat de clienți este prețul, calitatea produsului și recenziile/recomandările de la alți clienți. Dacă vor găsi oferte mai bune, cum ar fi o reducere sau un preț special, nu se vor gândi de două ori înainte de a alege o altă direcție.
3. Lipsa confortului
Dacă business-ul tău este complet online, atunci este nevoie să înțelegi că nu este suficient să vinzi produse sau servicii, confortul contează. Fiecare business concurează acum cu magazinele online. Confortul alături de calitatea produselor contribuie cu siguranță la păstrarea clienților pentru o perioadă mai lungă.
4. Consecvența ofertelor
Surprinderea constantă a clienților în cotidianul lor îți asigură atenția și interesul acestora. Crearea ofertelor și îmbunătățirea constantă a serviciilor va ajuta la fidelizarea clienților, pe termen lung.
Încearcă să ai ceva unic în ofertele tale de fiecare dată. Vei obține un beneficiu suplimentar dacă poți adăuga anumite caracteristici, alternative care nu se regăsesc pe piață.
5. Clienții “speculanți”
Există întotdeauna categoria clienților cărora le place să sară din ușă în ușă, în căutarea a mai bine. Ei caută cea mai mică fisură în procesul tău și, atunci când găsesc una, vor pleca în liniște.
Tot ce poți face este să aștepți cu răbdare. Dacă ai avut dreptate, ești onest și cel mai bun în business-ul tău în mod constant, vor fi nevoiți să revină. Fii politicos cu ei! Dacă reușești să îi scoți din criză, aceștia vor vorbi pozitiv despre tine, și așa îți vor face publicitate activă.
Ryan Holiday ne sfătuiește:
“Make someone look better. Do the work that nobody wants to do it.”
Cum să menții relații bune cu clienții?
Există atât de multe opțiuni dacă ești dispus să te concentrezi asupra muncii și lași deoparte mândria. Fii smerit și nu-ți face griji cu privire la câștig!
Dacă știi despre lacunele din business-ul tău, le poți modifica cu ușurință și poți continua o afacere de succes având clienți fericiți. În continuare ai parte de câteva idei despre cum îți menții clienții mulțumiți:
- Serviciu de clienți – nivel satisfăcător
Departamentul de servicii pentru clienți este cel mai important. Asigură-te că departamentul tău de asistență are persoane care au cunoștințe maxime despre business-ul tău. Acești oameni ar trebui să aibă bune abilități de comunicare și ar trebui să fie bine pregătiți să se ocupe de clienți.
- Suport multi-canal
Clienții tăi te pot contacta prin mai multe mijloace de comunicare? E-mailul și apelul telefonic sunt metodele de top, dar nu cele mai bune. Dacă ai un website de e-commerce, adăugă serviciul de chat – asistența live 24 * 7. Încearcă, de asemenea, să rezolvi reclamațiile clienților tăi pe platformele de socializare și prin SMS.
- Personalizarea serviciului tău
Personalizarea serviciilor este una dintre modalitățile de a-ți îmbunătăți relația cu clienții. Mai mult, personalizarea metodei tale de vânzare, care se potrivește cu cerințele clienților este cel mai bun lucru pe care îl poți urma. Interacțiunea individuală, serviciul personalizat și produsul de calitate sunt trei factori importanți de luat în considerare.
- Recunoaște-ți clienții
Fiecare client adoră să fie apreciat și recunoscut; afacerea ta poate recunoaște clienții sub formă de reduceri și cadouri. Companiile pot organiza evenimente relevante, cadouri anuale și note de mulțumire sau e-mailuri. Când clientul este recunoscut, tinde să rămână cu business-ul tău și să te ierte pentru orice serviciu nepotrivit, primit în trecut. Un client recunoscut este un client fidel iar, pentru afacere, poate fi o binecuvântare.
- Rezolvă-le problemele
Clienții pot să se confrunte cu probleme în ceea ce privește serviciul sau produsul tău. Unii oameni au tendința de a transfera vina asupra clienților, ceea ce poate crea conflicte suplimentare. Pentru a rezolva astfel de probleme, este mai bine să accepți responsabilitatea și să aduci clientului încrederea în serviciile tale.
- Obține feedback constant de la clienți
Acesta este cu siguranță cel mai bun mod de a păstra clienții și încrederea acestora în business. Solicitarea de feedback după fiecare livrare a serviciilor este modalitatea ideală de a arăta că ești pur angajat cu afacerea ta. Există multe modalități de a solicita feedback, cum ar fi prin e-mailuri, apeluri de feedback și evaluări. Acest lucru nu va ajuta doar la păstrarea clienților, ci și la îmbunătățirea serviciului pentru clienți.
- Frecvența comunicării
Aceasta înseamnă să rămâi conectat cu clienții prin newsletter. Clienții doresc să rămână la curent cu noile produse și cu reducerile. Comunicarea constantă te va ajuta, de asemenea, să știi ce-ți doresc clienții de la tine.
Pot exista mulți factori care ar putea cauza pierderea legăturii tale cu clienții. Acești factori ar trebui folosiți pentru a păstra clienții și încrederea acestora în business.
Acum, că ești conștient de greșeli, te invit să vedem împreună cum să excelezi în activitatea ta de marketing și cum să-ți creezi o strategie de brand, sustenabilă pe termen lung. Sunt în serviciul tău, la un clic distanță ai parte de sesiunea ta de consultanță personalizată – https://sofiagrigore.ro/despre-mine/